Si ens parem a pensar en el nostre dia a dia trobem que està ple de situacions on la matemàtica està present. Moltes vegades no ens n’adonem, però penseu, quan preparem una coca, quan comprem uns llençols pels llits de casa, quan comprem roba pels nostres fills… en totes aquestes situacions els números i la mesura són protagonistes.

Podem trobar conceptes matemàtics en tot el que ens envolta, perquè no aprofitar-los per aprendre?

En el dia a dia de l’alumnat a l’aula també passa i aprofitant aquests moments i aquesta realitat és com treballem les matemàtiques a l’escola. L’exemple que us presentem amb les fotografies proposa un repte cooperatiu de 4t: una gimcana de mesura, on a través de grups cooperatius, l’alumnat ha de mesurar i medir diferents elements que troben a l’escola i que formen part del seu entorn proper i del treball diari.

Els nens i nenes mesuren la mida d’una gallina, el pes d’un diccionari i la capacitat d’unes ampolles, tot treballant en grup, aprenent els uns dels altres, respectant opinions i enriquint-se amb les aportacions de tots els membres del grup.