• 21 abril, 2020
  • pabordia
  • Arts

A l’escola realitzem un treball transversal de l’art amb l’objectiu d’apropar-nos i endinsar-nos en el món de les arts des de l’observació, l’experimentació, el diàleg i l’expressió personal per a reflexionar, entendre i gaudir; fent de l’art una manera d’entendre la vida. Cada nen té el seu “quadernet d’artista” que també ens acompanya a les sortides i que ens permet plasmar tot allò que veiem i sentim.

Aquesta cerca de vivències artístiques es planteja amb l’objectiu de promoure un intercanvi entre el món cultural i l’educatiu. Es per això que hem establert un intercanvi amb la VOLTA, el centre d’art de Sant Narcís, per poder conèixer els artistes de la zona i treballar les seves tècniques amb les seves visites mensuals, i també les nostres als seus tallers.

A més a més, volem apropar el museu a l’escola amb les exposicions mensuals d’artistes gironins a la biblioteca del centre, que ens permeten partir de l’art i de les propostes dels artistes per anar desenvolupant els projectes d’aula. Així com també fer una visita al museu juntament amb l’artista i realitzar un taller de col·laboració amb el seu projecte. Aquest curs hem fet col·laboracions amb artistes com Jaume Geli, Dani Maresma, Alba Jovani, Paula Clay, Josep Mª Alarcón, Núria Gimbernat, etc; amb els quals hem compartit el Land Art, hem descobert el procés científic de la Cianotipia, hem iniciat un taller de teixir la dona de la nostra família, entre d’altres.

Educar la mirada artística des del respecte cap a les idees que cadascú vol expressar, cap al material, cap a la natura, vivint les experiències al bosc de l’escola. Amb l’alumnat de cicle superior es busca també una sensibilitat artística a través de la llengua anglesa en un entorn lliure i creatiu com és el bosc i una aula d’art a les estones d’esbarjo. A principis de curs es va iniciar un projecte de transformació personal juntament amb l’Alba Jovani vinculat al projecte “MURS”.

Durant el curs, també omplim tardes amb la presència de les famílies que ens acompanyen en aquest camí on toquem de ple el món de les arts amb artistes convidats de mons ben diversos que ens presenten  les seves experiències i ens donen l’oportunitat de conèixer-les.

A partir de l´art doncs els nostres alumnes creen nous aprenentatges que ens permeten ampliar i obrir la mirada al món i  adonar-nos de les múltiples formes d’expressió i de comunicació que tenim les persones.  És per mitjà de l’Art que anem afavorint  aquesta visió divergent i àmplia del món, a la qual intentem donar resposta  a través del nostre cos i a partir de diferents llenguatges.

D’altra banda realitzem un projecte anual que s’anomena “Setmana de …” que després s’hi dóna continuïtat dins les aules. Es tracta d’una proposta que es duu a terme en tots els cursos de l’escola de manera transversal i que compta amb la implicació del claustre, l’alumnat, les famílies, entitats de l’entorn i la col·laboració d’artistes de diferents disciplines. Aquest curs hem realitzat la “Setmana de Somnis” (podreu veure el vídeo al final d’aquesta entrada).