Amb la idea que l’estructuració i l’organització de l’espai de biblioteca ha de ser multifuncional i ha d’afavorir que els alumnes trobin un ambient acollidor, que contribueixi a la lectura, a l’aprenentatge, a la recerca…., s’ha incorporat una zona d’exposició d’obres artístiques per promoure la relació entre les arts plàstiques i la literatura.

Per potenciar la dinamització de la biblioteca i fomentar una lectura reflexiva, crítica i imaginativa es porten a terme diferents activitats com ara: els avis lectors, perquè comparteixin amb ells petits moments de lectura i d’aprenentatge; vinculació amb l’AMPA, per dinamitzar junts la biblioteca; bibliopati, on els alumnes poden llegir i gaudir de la literatura a les estones d’esbarjo; biblioteca oberta al barri, amb l’objectiu de donar a conèixer la nostra biblioteca, potenciar el gust per la lectura a totes les edats i vincular-nos al nostre entorn; padrins lectors, amb la finalitat de gaudir de la lectura entre tots; i MARC, mestres àvies recuperadores de contes que promouen la transmissió oral de rondalles.

Com deia Joana Raspall en el seu poema El llibre,amb els llibres per amics no et faltarà companyia’ i això volem oferir als alumnes.

En definitiva, la biblioteca de la nostra escola es defineix com un espai de somni que convida a la canalla a passar moments silenciosos plens d’aventures, coneixements i poesia. Un oasis de calma i reflexió per poder donar a la lectura el valor que li escau.

Recordeu que “per viatjar ben lluny no hi ha millor nau que un llibre” Emily Dikinson.