Com a Claustre i equip pedagògic ens qüestionem permanentment quines són les millors accions a dur a terme per tal d’afavorir i fer adonar als alumnes dels diferents usos del llenguatge; pràctic, científic i literari.

Per aquest motiu en aquests moments treballem el llenguatge oral de manera molt pautada ; a educació infantil fem la mascota, l’hora del conte i els experiments.

A primària una manera de treballar globalment des de les diferents àrees és a partir de les conferències. Aquestes formen part del dia a dia a les aules. Els alumnes es prepararen una temàtica i l’exposen davant dels seus companys en les diferents llengües.

També busquem la manera de posar en pràctica el treball de llengua oral, fent que els nostres alumnes en siguin protagonistes. Així preparen reunions i exposicions per a les famílies, comparteixen aprenentatges amb alumnes d’altres aules,…

A banda del llenguatge oral fomentem l’escriptura i la lectura. Pel que fa a la primera en diferents moments som dos mestres a l’aula per ajudar a treballar de manera més individualitzada, per ajudar a l’autoaprenentatge, l’autoregulació i l’autoavaluació. Sempre que es fan escrits siguin en el moment que siguin es tenen en compte, s’analitzen i es milloren.

Pel que fa a la lectura realitzem 30 minuts de lectura diaris; lectures individualitzades, compartides, els mestres com a models lectors, les famílies ens llegeixen els seus llibres preferits,…