Seguint els passos brillants del Sistema Pedagògic Aucouturier a infantil hi ha una formulació oberta i viva de la psicomotricitat entesa com a espai i eina de treball que cerca explorar el desenvolupament psíquic i motor dels infants des de l’expressió corporal natural i el moviment lliure.

En aquesta ocasió el medi són les capses i el joc se’ns presenta en una sala saturada de capses de totes les mides possibles que configuren un paisatge interactiu farcit de sorpreses en forma de túnels, cases, refugis, torres, cotxes, castells, amagatalls, llocs on trobar-se o -no-, amb portes, sense portes, finestres, passadissos secrets, xemeneies i teulades. Entrades i sortides, recorreguts a investigar on quedar-se per un espai de temps, jugar en grup amb els amics i amigues preferits, on compartir i resoldre conflictes… Capses per empentar protegits amb altres capses-escuts i ens deixem anar per conquerir, per pujar, per enfilar-nos, per guardar-nos i tapar-nos a dins, per descansar i somniar, arrodonir-nos i viatjar.

Les capses són una tipologia de material que facilita als infants endinsar-se en un nou sentit del moviment enmig d’estímuls implícits en el cartó, que representen els mons i la diversitat d’oportunitats en un lloc espectacular amb un material que tot ho aguanta, tot ho conté. S’obren, es tanquen, es poden canviar de lloc, arrossegar-se, condensar-se, omplir-se, buidar-se i sortir triomfants en una explosió de veus i rialles.

“La millor herència que se li pot donar a un nen perquè pugui fer el seu propi camí, és permetre que camini per si mateix”

                                                                                                                ISADORA DUNCAN