Apropem-nos a la realitat de les persones cegues: Alfabet Braille.

Des de l’àrea d’educació en valors hem volgut conèixer quines dificultats poden tenir les persones cegues en l’entorn més proper. Per això hem conegut la història de Louis Braille que va perdre la visió quan tenia 5 anys. Quan tenia 15 anys va inventar l’Alfabet Braille un sistema tàctil de lectura i escriptura per a cecs.

A partir de l’Alfabet Braille i els contes Braille proporcionats per l’associació ONCE hem pogut descobrir un nou llenguatge.
Ens ha permès conèixer una nova realitat i ens hem apropat més a aquest col·lectiu. Hem visualitzat la història d’en Dídac a partir del curtmetratge «Los colores de las flores». En Dídac se’n sortia a l’hora de fer la redacció dels colors de les flors. Ha utilitzat la màquina Perkins per fer el treball. Aquesta màquina és la que fan servir les persones cegues per escriure les lletres de l’Alfabet Braille. També hem vist un ordinador amb so que ajuda a les persones cegues a buscar conceptes per internet.

Els alumnes de tercer han expressat oralment les dificultats que tenim per llegir Braille. Ens hem fixat en quins productes del nostre entorn estan etiquetats amb Braille: medicaments, ampolles d’aigua, productes d’alimentació, d’higiene personal, vi, etc.
Després de visualitzar els contes i el curtmetratge hem reflexionat i dialogat sobre el valor de l’esforç, l’empatia i la inclusió.

BRAILLE
BRAILLE1
20210202_100004
20210202_095541(1)(1)
20210202_095755(1)
20210202_095213(1)