Des de l’àrea de valors volem conèixer altres realitats socials. Aquest cop ens vam voler apropar a una entitat social que fa una gran tasca a la nostra ciutat: L’Associació Som Sostre Girona.
Hem conegut l’origen de l’Associació. Tot va començar l’any 2017 quan en Cristian Lienlaf, el president de l’Associació Som Sostre Girona va expressar en una xarxa social que prepararia caldo per anar a repartir-lo a les persones sense sostre. A partir de llavors es van afegir més voluntaris.
Després de conèixer l’origen de l’Associació vam visualitzar a classe un vídeo on sortien voluntaris i gent sense llar conversant i compartint vivències . També donaven roba i menjar. Es plasmava la fantàstica relació i el vincle entre ells.
Tot seguit vam pensar idees de com ho podríem fer per apropar-nos més a ells. Els alumnes van parlar de dos valors importants: l’amabilitat i el compartir. Per això vam decidir fer unes postals amb missatges positius i d’ànims.
Havent finalitzat el treball vam quedar amb la Rosa, una voluntària de l’Associació que ens ajudaria a repartir-les.
També vam pensar quins valors ens poden ensenyar les persones sense llar.
Després d’un diàleg amb els alumnes van sortir els valors del compartir el poc que tenen, un somriure, el valor de l’amabilitat, de l’amistat, l’esperança, l’agraïment, la confiança amb ells mateixos, així com també el respecte i la responsabilitat per part nostre perquè aquesta desigualtat no es faci tan gran.
Algunes de les postals realitzades pels alumnes per les persones sense llar.