Dins l’àrea d’anglès és el segon any que a cicle mitjà fem una obra de teatre. No només la representem, sinó que la construïm de zero. El curs anterior ens vam inspirar en el conte popular “The 3 Billy goats” i aquest curs pensant en la llegenda de Sant Jordi hem creat “The magic potion”. 

Tot el procés de creació de l’obra permet donar un context d’ús molt real a la llengua anglesa. Es treballa de manera molt global i funcional. Així, a classe vam començar a parlar in english sobre la llegenda de Sant Jordi i sobre quins elements i personatges hi apareixien. Vam comentar que les històries tenen un setting (lloc), uns characters (personatges), un problem i una solution. A partir d’aquí es va animar als nens i nenes a escollir-ne cinc i a pensar en una història nova! Compartint les idees ens vam adonar que hi havia uns personatges que s’anaven repetint i que a molts posar-hi una bruixa/bruixot els feia gràcia. Així vam decidir que la nostra història aniria sobre un dragon, un king (o queen), un witch (bruixot/a), una Georgina i que hi hauria un/a narrator. Acompanyar-los en aquest procés permet anar pensant en l’obra i començar a escriure. El text va apareixent amb els dies i el compartir-lo i presentar-lo a l’aula sorgeixen noves idees i ens permet a tots sentir-lo més nostre. Parlem de com volem que acabi l’obra, que el final sigui happy (feliç), que hi hagi alguna party (festa)… Comencem a representar el text que tenim. En ell s’inclouen expressions, vocabulari que es vol que l’alumnat entengui, conegui i utlitzi (Hello! I’m… We are very good friends.. I’m so thirsty… I love it… can I play with you?… See you again…). Arriba l’hora de decidir qui serà qui a l’obra i tothom decideix més enllà d’aspectes de gènere o idees preconcebudes. En diferents grups la Georgina es representada per un nen, per exemple. També ens toca triar un títol, guanya “The magic potion”. Arribat a aquest punt gairebé ho tenim tot! A l’escola hi ha una auxiliar lingüista que ens ajuda a anar avançant i que ens acompanya en aquest procés. Així amb el text acabat el gravem i el pengem al classroom juntament amb el guió. Tots els nens i nenes tenen l’oportunitat d’escoltar-lo des de casa per anar així practicant. A l’aula arriba el moment de crear els elements que ens ajudaran a representar l’obra, necessitem fer flowers, pots, potion books… Ho combinem amb assajos, ara un grup, ara l’altre. Així entre tots podem donar idees i aprendre d’uns i altres. Entenem que és important que no ens posem uns davant dels altres, que cal que acompanyem el text amb gestos, que parlem poc a poc… Emocionats es va acostant el dia de la representació. Els més petits i petites de l’escola seran el nostre públic. Parlem del vestuari, repassem el vocabulari sobre la roba i decidim quins colors són més adequats per a cada personatge. Entre ells es deixen cues de dracs, corones i micròfons! 

Arriba el dia de la representació. L’il·lusió es palpa en l’ambient. Entrem a les aules dels més petits amb els nervis propis del dia de l’estrena i en sortim enmig d’aplaudiments i somriures. El seus somriure però també els nostres! Ens feliciten i ens felicitem per la feina ben feta! Al cap d’uns dies en fem la valoració! Per a tots es positiva! Hem superat nervis i reptes. Ens ho hem passat bé i hem representat una obra en anglès! 

 

Aquí teniu l’obra: ENLLAÇ