A la nostra escola, a partir de la Setmana de Ficcions, cada classe reflexiona sobre els diferents ambients i decideix quina temàtica vol treballar, i a partir de diferents metodologies es realitzen unes  propostes a l’aula.

Aquest any, els alumnes de 5è han volgut aprofundir en el tema de la roba i una de les  seves motivacions era aprendre a cosir.

Per assolir aquest objectiu, en primer lloc, ens vam posar en contacte amb una dissenyadora i mare de l’escola: la Carme Puigdevall. Els alumnes van preparar una entrevista, ja que volien saber i aprendre com funciona el món del disseny, tan desconegut per ells. També van gaudir contemplant els seus patrons, els models dibuixats a mà i els diferents materials que utilitza per la seva professió.

En segon  lloc, una altra persona que va col·laborar en aquest projecte, és l’Anna Vitlloch, mestra d’una escola i apassionada de la costura. Amb ella, els nois i noies van fer les seves primeres puntades amb una màquina de cosir per tal de confeccionar un estoig.

I per últim hem comptat amb el suport de les àvies dels alumnes que ens han  ajudat a dissenyar i cosir accessoris de moda per tal de preparar un ”Flea Market”.