• 20 octubre, 2022
  • pabordia
  • Moments

“Per mitjà de la llengua oral l’infant podrà relatar fets i vivències, explorar coneixements, expressar i comunicar idees i sentiments, verbalitzar el que està imaginant, regular la pròpia conducta i la dels altres, participar en la solució de conflictes, reconèixer i gaudir de les formes literàries i percebre, doncs, que la llengua és un instrument d’aprenentatge, de representació, de comunicació i de gaudi”. 

Currículum d’Educació Infantil

 

Un dels eixos vertebradors de l’escola és el llenguatge oral. Hi és present en molts moments del dia a dia, i així esdevé essencial en la dinàmica de grup. És per aquest motiu que al llarg de l’etapa d’Educació Infantil potenciem i acompanyem situacions comunicatives on el llenguatge oral intervé de manera directa; durant les estones de rutines, la resolució de conflictes, moments de joc, temps en grup, compartint àpats… 

A més, a partir de diferents propostes sistematitzem aquest treball. La mascota a Xaloc, l’hora del conte a Ponent, i l’experiment a Tramuntana. L’objectiu principal és oferir situacions comunicatives que giren entorn a un eix per tal d’estructurar el llenguatge i el pensament, d’afavorir la interacció entre els/les companys/es, la confiança en un/a mateix/a o el respecte entre iguals.

 

“Que si et falten paraules, llavors busquis abraçades, que no sonen però omplen igual.”

Ester Vallès